štvrtok 25. februára 2016

Podaj pomocnú ruku.

Nejde o jedinečnú záchranu života, ani o deň voľna, gastráče, bagety, vitamíny a kávu zadarmo. Iba o dobrý pocit. Viem, o čom hovorím. Mne blízky, vtedy asi aj najbližší človek potreboval denne pár dávok krvi od cudzích ľudí. Na to, aby bolo lepšie...dávku za dávkou.

Spotreba krvi je stále vysoká, aj keď áno, v našom zdravotníctve je to také aké je, ale netreba byť zbabelcom, netreba sa báť. Stretla som sa s výrokmi, že ale veď kanyla je veľká ihla a asi to aj spôsobuje bolesť, no tetovanie, piercing je v pohode, to nebolí...a iné, ďalšie more výhovoriek. Je mi vždy ľúto tých, ktorí idú darovať krv s rovnakým úmyslom ako ja a môj manžel, ale neprejdú 
striktnými kritériami. Je čoraz viac chorôb a ľudí ktorí krv potrebujú. Darcov vraj čoraz menej...a tu základná rovnica o príjme a výdaji padá. Smutné. Raz, keď bude niekto z nás závislý od darcov a ich krvi, bude neskoro ľutovať, prečo sme vtedy nepomohli, keď sme mohli...a prečo sme nemotivovali ďalších. Ja som aspoň pár slovami v tomto poste o to pokúsila...teraz je na vás, aký postoj zaujmete.
S Miškom máme za sebou takmer 20 odberov, áno už aj plaketku vo vitrínke. Ja uvažujem aj o darovaní kostnej drene. Je to už ťažšia cesta, ale ak budem vhodným kandidátom, urobím to.

Pri poslednom darovaní krvi sme natrafili na milé sestričky, ktoré sa pýtali, že koľkokrát sme sa pri odbere fotili. Prišlo nám to zvláštne – samozrejme že nikdy. Aspoň sestričky idú s dobou, keď nie ministerstvo zdravotníctva a urobili nám pár fotiek. Prikladám výsledok. 


Pekný víkend! 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára